PKP Intercity ponowiły przetarg na wynajem 10 lub 15 wagonów 2 klasy mogących kursować 160 km/h i wyjeżdżać za granicę. Przewoźnik chce je wynająć na 3 lata z możliwością przedłużenia tego okresu o maksymalnie rok.
PKP Intercity ponownie chcą wynająć 10 wagonów pasażerskich drugiej klasy o prędkości eksploatacyjnej nie mniejszej niż 160 km/h wraz z usługą utrzymania na okres 3 lat. Wagony mają mieć dopuszczenie do jazdy w Polsce, a także mają móc kursować do krajów objętych porozumieniem RIC – m. in. do Niemiec, Czech, Słowacji czy Węgier, a więc wszędzie tam, gdzie PKP Intercity kierują swoje międzynarodowe pociągi.
Oferent ma także odpowiadać i realizować na własny koszt naprawy P3, P4 oraz ewentualne P5 opisywanych wagonów.
PKP Intercity zastrzegły sobie w przetargu możliwość skorzystania z prawa opcji – zarówno w zakresie zwiększenia liczby wynajmowanych wagonów o kolejnych, maksymalnie 5 wagonów drugiej klasy oraz w zakresie przedłużenia okresu wynajmu o kolejnych 12 miesięcy, ponad 3-letni okres podstawowy. Wagony mają trafić do PKP Intercity w ciągu maksymalnie 30 dni od momentu zawarcia umowy.
To ponowne postępowanie: przy pierwszym podejściu przewoźnik nie otrzymał żadnej oferty i unieważnił przetarg. Przypomnijmy, że spółka chciała wynająć nie tylko wagony drugiej klasy, lecz również wagony barowe oraz klasy 1. W tym przypadku w obu częściach
swoją ofertę, zresztą jedyną, złożyło SKPL Cargo, a PKP Intercity wybrały ją i wkrótce podpiszą umowę na wynajem tych wagonów.